Jod w codziennej diecie

Jod w codziennej diecie

Dietetycy i lekarze wiedzą, że jod jest niezastąpiony podczas zdrowego odchudzania się. Nasz organizm został inteligentnie zaprogramowany. Tarczyca produkuje hormony, które odpowiedzialne są za utrzymanie szczupłej i zdrowej sylwetki. Tyroksyna i trójjodotyronia to hormony tarczycy odpowiedzialne za rozkład węglowodanów i tłuszczów. Warto pamiętać o tym, że syntetyczny jod zawarty w pigułkach bardzo łatwo przedawkować. Zaburza to fizjologiczną gospodarkę hormonalną. Dlatego też stosowanie jodu warto skonsultować z lekarzem pierwszego kontaktu. Tym samym lepiej jest przyjmować doustnie naturalne postaci jodu zamknięte w związkach organicznych. Medycyna naturalna od lat podkreśla rolę suszu morszczynu. Susz ten zawiera tyle jodu, ile potrzebne jest do elastycznego wykorzystania przez organizm. Co warto wiedzieć na temat przyswajania jodu? W takich roślinach jak kapusta, brukselka, soja czy brukiew i rzepa zawierają związki, które znacząco ograniczają przyjmowanie jodu. Gotowanie tych warzyw pomaga ograniczyć ten proces o 30 -40%. Osoby, u których doszło do powiększenia woli, powinny unikać potraw z tymi warzywami. Jakiekolwiek leczenie na własną rękę może być bardzo niebezpieczne dla zdrowia. Szczególnie to dotyczące przyjmowania jodu, którego przedawkowanie może być groźne dla równowagi hormonalnej.