Wpływ cukru na organizm

Wpływ cukru na organizm

Kiedy planujemy się odchudzać, szukamy jakiś diet, które nam w tym pomogą. Z reguły diety te ograniczają spożycie różnych substancji, na przykład tłuszczu, soli, cukru. Ograniczenie ich jest na pewno pomocne w traceniu kilogramów, jednak pełna rezygnacja może zaszkodzić naszemu organizmowi, doprowadzić do niedoborów witamin i minerałów, dlatego tez należy rozsądnie zaplanować swoją dietę odchudzającą. Cukier jest jednym z produktów, który najczęściej jest oskarżany o negatywny wpływ na nasze zdrowie. Cukier jest jednak w naszym organizmie niezbędny, zapewnia on energię konieczną do prawidłowego funkcjonowania mózgu. Warto jednak pamiętać, iż cukier występuje w różnych postaciach. Cukier w postaci prostej nie jest dobry dla naszego organizmu, co prawda szybko podnosi poziom glukozy, lecz równie szybko tracimy możliwość jej wykorzystania poprzez pojawienie się w krwi insuliny. Cukry złożone natomiast rozkładają się wolniej, przez co uwalniane i używane są przez dłuższy czas. Cukier prosty to nie tylko biały kryształ, ale również węglowodany zawarte w pieczywach, mące i niektórych owocach. Wiele osób chcąc wyeliminować biały cukier z diety stara się wprowadzić zamiast niego słodzenie miodem, słodzikiem lub też cukrem trzcinowym. Cukier trzcinowy pomimo bardzo dobrej opinii jest jednak tak samo, jak biały cukier źródłem węglowodanach prostych. Jego zaletą jest natomiast dostarczanie wielu cennych dla zdrowia substancji.